Efter middagen

Det finns fortfarande vissa svårigheter efter ett år med en ny familj. Men för det mesta har man hunnit anpassa sig efter varandra, förstå varandras vanor och personligheter. Men det finns vissa saker, som de sista detaljerna i ens vardag. Som till exempel hur man tar smör ur smör paketet eller hur man kör bil. Ja, de sakerna som formar ens personlighet och vardag.

Jag må låta väldigt naiv och bortskämd, men det kan jag gärna ta. Idag, när mammas kille, stod och lagade mat i köket svepte lukten förbi mitt rum och jag anade doften av korvstroganoff. Alla som vet hur korvstroganoff smakar måste nog instämma med att det är smakar ljuvligt! Åh, hela jag fyllde med ett jätte stor hunger och det saftade sig i munnen på mig. När middagen var klar och mamma ropade in resterande familjemedlemmar till middag passade jag på att tjuv smaka på maten. Till min besvikelse insåg jag att maten inte alls smakade som korvstroganoff utan mer som en slafsig röra med smak av ljummen falukorv och ketchup. Genast svepte en besvikelse över mig och jag kan inte annat än att le och trycka i mig skiten.. Då slog det mig hur mycket jag saknar mammas mat. När det bara var jag och mamma som bodde tillsammans, klagade jag över att vi aldrig åt något nytt och allt smakade som vanligt. Men i dagens läge skulle jag ge allt för att under en veckas tid endast äta min mammas mat. Speciellt hennes fyllda oxrullader och korvstroganoffen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0