Kom igen nu människor!

Idol är avklarat och nu är det bara att börja plugga. En kopp te, några smörgåsar och långt bort från datorn (datanörd som jag är, blir det svårt att plugga vid datorn). Jag måste även leta efter mina spring skor, eftersom att vi, imorgon, ska ha idrott utomhus. Roligt? Ja, för dem som anser att 10 grader är roligt. Vi ska antingen spela lacross(osäker på stavningen) eller så ska vi ha friidrott.

Men tillbaka till Idol. Är det inte pinsamt, när människor som är tondöva, och inte kan uttala ord rätt tror att de är en "pop-stjärna" ? Pinsamt  är det, och lika pinsamt som det är, är det underhållande. Fast de delar i programmet som underhåller som mest är ju när "idol-juryn" mobbar (förstå mig rätt) de som söker till auditions. Jag tycker det är en aning grymt, fast fruktansvärt roligt, och det kan jag med nöje göra eftersom jag aldrig kommer att säga min fot framför idol-juryn. Fast människor nu för tiden är väl så beroende av andra , beroende av dess åsikter och städigt strävar efter bekräftelse. Jag är nog likadan, fast på en annan nivå.

Bekräftelse sökande människor, slut sök bekfrätelse. Du får det ändå bara av dig själv och för att avsluta lite elakt och grymt. Ni suger...och det inkluderar mig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0