En onsdag med mycket känslor..

Det var ganska segt att kliva upp ur sängen i morse. Även fast det blev en tidig hem gång och jag somnade vid 12 så var jag fortfarande helt död i morse. Det kan bero på att jag var en aning berusad när jag kom hem. Skolan idag var väldigt seg men framförallt långsam. Det kändes som att tiden gick för sakta. Samtidigt som jag tyckte att tiden gick för sakta, ville jag att tiden skulle stanna. Så jag kan ta ett sista intryck av skolan, av alla människor och själva staden Düsseldorf. Det är ju trots allt sista dagen jag är här. Det är många i min klass som tycker det ska bli tråkigt att åka hem, det är många som kommer fälla tårar i morgon. Jag har själv väldigt svårt för det. Men jag ska aldrig säga aldrig. Jag har tusen saker att göra men framförallt så måste jag packa.

Om du skulle fråga mig vad jag kände inför att åka hem så skulle jag svara att det kommer att bli så skönt. Jag känner verkligen hur mycket jag saknar mitt egna hem. Fast egentligen så är jag ganska klyven i den fråga därför blir nog mitt inlägg en aning rörigt.

Ni kanske vill höra om igår kväll? Förutom att jag kom i säng i nogorlunda tid?
I början så möttes vi upp i Altstadt och pratade ihop oss om vart vi skulle åka. Efter mycket om och men så bestämde vi oss för att gå till en mexikanskt ställe som heter El Paso.. Det var faktiskt ganska lamt där man satt mest ner och drack och snackade skit och eftersom det var vår sista utekväll (eller i alla fall min) så kände jag att jag ville ha ut något mer av kvällen. Så senare, vid niotiden så stack vi till ett ställe som heter Soul Center. Ett ställe där man kan dansa. Det är faktiskt ganska sunkigt, men det är grymt för dom spelar så bra musik. Vid elva tiden vinglade jag ut där ifrån för att åka hem. Jobbigt nog hade jag glömt mitt bankkort hemma så jag var tvungen att ta tåget istället för taxi. Det var faktiskt ganska obehagligt. Framförallt eftersom jag inte riktigt känner staden så jätte bra. Men jag klarade mig hem säkert, som tur var!!

Nej nu måste jag packa och greja. Får se om jag slänger upp en inlägg senare, annars så hörs vi faktiskt i morgon då jag är hemma i Svearike!!!!  Bis später!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0