Torsdag!

Idag är det exakt tre veckor sen vi kom hit.
Exakt tre veckor sen jag svettades som ett djur och verkligen funderade på att åka hem igen. Nu sitter jag här och svettas som en gris. Inte för att jag vill hem utanför provet som vi har på tisdag.
Tiden har gått så sjukt fort! Imorgon är det fredag och sen rusar hela helgen iväg lika så veckodagarna innan vi åker hem. Det är lite skrämmande faktiskt. Vi har pluggat, festat, umgåtts och försökt förstå den tyska kulturen. Jag tror det kommer bli jobbigt att åka hem, min värdfamilj har blivit som en andra familj för mig. Dom är så snälla mot mig. Dom tog hand om mig när jag var sjuk. Men samtidigt. Gud vad jag längtar till Sverige. Till min säng, min kudde, min DUSCH och varför inte nämna vaniljyoghurt med K special.. Men framförallt saknar jag Fabian något så, obeskrivligt! Honom längtar jag till mest av allt..

Nåja, jag ska inte bli sentimental. Jag måste hålla huvudet på skaft eftersom jag ska plugga till klockan elva ikväll. Idag kom min astmamedicin! Gud vad skönt det är att veta att jag har den, i fall att något skulle hända. Missade dock idrotten på grund av det vilket var synd. Dom lirade vollyboll, det är så kul! Fast jag tog riktigt skojiga bilder!! 

Idag irriterade jag mig väldigt mycket på något som jag i vanliga fall inte lägger märke till. För det första är det den pinsama och jobbiga tystnaden som är i tunnelbanevagnar. Varför är det så tyst? Är vi västerlänska så förnäma att vi inte vågar inleda någon diskusion. Jag önskade idag att jag hade en stor fjärt att lägga(!) bara för att stämning kanske skulle bli lite mer avslappnad.. Det andra som jag irriterar mig på är när man pratar i tunnelbanan och folk bara sitter och stirrar. Ja vi vet att vi talar tyska. Är det så ologiskt? Vi kommer ju inte härifrån?! Om man är nyfiken får man jätte gärna fråga var vi kommer ifrån. Uppskattas betydligt mer än när man bara stirrar.. Folk beter sig ibland som dom är 3 fast 40..

Nej nu var det slut klagat! Det blev ett ganska långt inlägg idag. Nu ska jag plugga tyska (vad annars).

Bis später!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0