Montag!!

Hej allesammans!

Nu har jag kommit hem från Johannes min brorson. Idag har jag varit i skolan, på en lektion. Försov mig till den första så jag kom först vid 10-tiden till skolan. Måste säga att det kändes ganska segt att bara ha en lektion.
Men eftermiddagen har jag spenderat med mig fina brorson. Han är 8 år och idag var hans första dag som han gick själv till skolan. Det slår mig verkligen hur stor han har blivit. Jag har nämligen inte träffat honom sen i julas.

Jag tycker verkligen om barn och deras ärlighet. Dom är alltid ärliga och säger verkligen vad dom tycker och känner. Sen när dom blir medvetna om verkligheten och får mer livserfarenhet så börjar man bli mindre ärlig eller man börjar i alla fall bry sig mer om vad andra tycker och tänker. På gott och ont så klart. Hos min brorson fick jag även låna en bok av hans mamma som heter Slut fred med dina föräldrar. Den verkar vara så himla bra.Det är psykolog som har skrivit den. Den faller mig verkligen på smaken. Det är ingen direkt roman utan den handlar mer om hur man avslutar oavslutade konflikter med sina föräldrar. Jag har nämligen en del oavslutat med min pappa.

Nu tänkte jag berätta om min helg hos min bror, den har verkligen varit helt underbar. Min brors barn är så underbara. När jag får barn vill jag att mina barn ska vara precis som min brors barn. Dom är så himla fina, snälla och bra. Agnes, hon är 1,5. Finns det någon finare ålder än så? Hon är så snäll och att hon är stormförtjust i mig och att jag är hennes idol gör ju inte saken mindre bra! Sen har vi Hugo. Han är 2 månader så han säger ju för säg inte så mycket. Han är ganska lugn och sjukt söt. Sist men inte minst har vi Johannes som nyss har fyllt 8. Han är så klok och har så bra saker att säga. Jag blir så förvånad varje gång han pratar för han har alltid så bra saker att säga.

Oj, vilket långt inlägg det blev nu! Jag kan offra lite söta bilder från i helgen och sen säger jag godnatt.

Bis morgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0