Vinter onsdag!

Ni som har läst min blogg ett tag, jag hoppas att det finns någon som gör det, ni borde i alla fall veta att jag hatar onsdagar. Inte bara onsdagar utan måndagar och söndagar. Jag vet faktiskt inte jag varför jag ogillar söndagar så jädrans mycket men det gör jag tydligen. Onsdagar är ju ungefär mitt i veckan. Antingen så gråter man över att det är torsdag och fredag kvar till helg eller så inser man att redan gått halv skol/jobb-veckan. Jag väljer alltid det först nämnda. Pessimist är mitt mellan namn.

Nåja, nu ska jag självklart inte var dryg och bitter med tanke på att jag faktiskt inte suttit instängd i en skola idag utan vi har varit på museum. Jag tycker (inte) om museum med klassen. Jag brukar uppskatta museum men när man gör det med skolan känns det så pressat och det är inte på frivilja. Dock var det väldigt fina fotografier, vi såg en fotoutställning på Moderna museumet. Fotografen hette, Andreas Gursky har jag för mig. Han kom från Düsseldorf för att anmärka!!

Just nu har jag tagit en fem minutare från plugget. Men det är dax att återvända. Jag måste sätta historie och samhällskunskapsprovet!

Med en härlig och lycklig bild säger jag. Guten Nacht und bis morgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0